UMIEJĘTNOŚCI OGÓLNIE
Nazwa: nazwa umiejętności - tu chyba nie trzeba tłumaczyć.
Opis: Opis działania umiejętności.
Koszt: ile PD trzeba zapłacić za wyuczenie się danej um. koszt jest każdorazowy za każdy następny poziom um.
Wymagania: trzeba je spełnić by móc wyuczyć się danej um. zazwyczaj wymagana jest jakaś profesja bądź cecha.
UMIEJĘTNOŚCI RZEMIEŚLNICZE
Nazwa: Alchemia Opis: Umiejętności, której znajomością nawet najbardziej skomplikowanych arkan szczycą się gildia alchemików. Nawet prosty lud potrafi robić podstawowe wywary. Koszt: 5 PD Wymagania: min. 70 Sprytu(za każdy kolejny poziom, rośnie o 25)
Nazwa: Kowalstwo Opis: Dzięki tej umiejętności będziesz w stanie, naprawiać jak i tworzyć nowe uzbrojenie, biżuterie itp. Koszt: 5 PD Wymagania: min. 70 Sprytu i 50 Siły(za każdy kolejny poziom, rośnie o 25)
Nazwa: Zaklinanie Opis: Ta zdolność pozwala na zaklinanie w przedmiotach, magicznych właściwości. właściwość taka jest losowa, chyba, że zaklinacz postanowi wcześniej zdobyć formułę danego zaklęcia(więcej w tym temacie) Koszt: 5 PD Wymagania: min. 50 Potencjału Magicznego(za każdy kolejny poziom, rośnie o 25)
Nazwa: Zielarstwo Opis: Prosta umiejętność, nauczyłeś się rozpoznawać rośliny i ich właściwości. Koszt: 3 PD Wymagania: min. 30 Sprytu(za każdy kolejny poziom, rośnie o 25).
Nazwa: Inżynieria Opis: Potrafisz stworzyć broń palną, bombę i niektóre urządzenia takie jak np. luneta. Koszt: 5 PD Wymagania: min. 70 Sprytu(za każdy kolejny poziom, rośnie o 25).
Nazwa: Gotowanie Opis: Najprostsza umiejętność, którą posiada każdy mieszkaniec Erbesu. Dzięki niej możesz gotować proste potrawy, a z czasem coraz bardziej skomplikowane dania. Koszt: 3 PD Wymagania: min. 30 Sprytu(za każdy kolejny poziom, rośnie o 20).
UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE
Nazwa: Retoryka Opis: Sztuka pięknego wysławiania, i wygłaszania przemówień mających poruszyć serca słuchaczy. Koszt: 4 PD Wymagania: min. 40 Charyzmy(za każdy kolejny poziom, rośnie o 20).
Nazwa: Perswazja Opis: Umiejętność namawiania innych do swoich racji. Koszt: 4 PD Wymagania: min. 45 Charyzmy(za każdy kolejny poziom, rośnie o 25).
Nazwa: Językoznawstwo Opis: Możesz nauczyć się jednego języka, za każdy poziom poznajesz go coraz lepiej. Koszt: 2 PD Wymagania: min. 50 Sprytu(za każdy kolejny poziom, rośnie o 25).
Nazwa: Targowanie Opis: Na wszelkich targach, bazarach i w klepach ta umiejętność jest nieoceniona! Koszt: 5 PD Wymagania: min. 50 Sprytu i 50 Charyzmy(za każdy kolejny poziom, rośnie o 15).
Nazwa: Występowanie Opis: Potrafisz pięknie grać i śpiewać. Koszt: 3 PD Wymagania: min. 70 Charyzmy(za każdy kolejny poziom, rośnie o 10).
Nazwa: Malarstwo Opis: Bogowie obdarzyli cię niezwykłą wyobraźnią oraz umiejętnościami Malarskimi. Koszt: 2 PD Wymagania: min. 50 Sprytu(za każdy kolejny poziom, rośnie o 20).
UMIEJĘTNOŚCI FIZYCZNE
Nazwa: Akrobatyka Opis: Nikt nie jest tak gibki jak ty, potrafisz wyczyniać ze swoim ciałem istne cuda. Koszt: 5 PD Wymagania: min. 70 Zręczności(za każdy kolejny poziom, rośnie o 20).
Nazwa: Wspinaczka Opis: Jeśli chodzi o zdobywanie niedostępnych szczytów to jesteś guru w tej dziedzinie. Koszt: 4 PD Wymagania: min. 80 Siły(za każdy kolejny poziom, rośnie o 20).
Nazwa: Jeździectwo Opis: Żadne zwierze nie da rady zrzucić cię z grzbietu. Koszt: 3 PD Wymagania: min. 60 Zręczności(za każdy kolejny poziom, rośnie o 20).
Nazwa: Kondycja Opis: Za każdy poziom wzrasta ci odporność na choroby i Żywioły o 15. Koszt: 4 PD Wymagania: min. 60 Żywotności(za każdy kolejny poziom, rośnie o 20).
UMIEJĘTNOŚCI ZŁODZIEJSKIE
Nazwa: Otwieranie zamków Opis: Potrafisz bez najmniejszego szmeru otworzyć zamknięte drzwi i skrzynie. Koszt: 4 PD Wymagania: min. 60 Zręczności, 30 Intuicji(za każdy kolejny poziom, rośnie o 20).
Nazwa: Skradanie się Opis: Bezszelestny chód? Przejście za plecami strażnika bez najmniejszego szmeru? Ta umiejętność jest dla ciebie! Koszt: 5 PD Wymagania: min. 60 Zręczności, 40 Percepcji(za każdy kolejny poziom, rośnie o 20).
Nazwa: Kradzież Opis: Sztuka wyciągania przedmiotów z plecaków oraz rzezania mieszków. Koszt: 3 PD Wymagania: min. 60 Zręczności, 40 Percepcji(za każdy kolejny poziom, rośnie o 10).
UMIEJĘTNOŚCI TROPICIELSKIE
Nazwa: Tropienie Opis: Nikt ci nie umknie, zauważysz złamaną gałązkę i będziesz wiedział dokąd szedł przed godziną lis. Koszt: 5 PD Wymagania: min. 70 Sprytu, 40 Percepcji(za każdy kolejny poziom, rośnie o 10).
Nazwa: Czuły słuch Opis: Jesteś wyczulony na każdy dźwięk, który nie istnieje w aparacie leśnych dźwięków. Koszt: 3 PD Wymagania: min. 40 Percepcji(za każdy kolejny poziom, rośnie o 15).
Nazwa: Przetrwanie Opis: Umiesz stworzyć szałas z liści i patyków, znaleźć suche drewno i rozpalić ogień bez specjalistycznych narzędzi. Koszt: 4 PD Wymagania: min. 70 Sprytu(za każdy kolejny poziom, rośnie o 20).
Nazwa: Kamuflaż Opis: Świetnie wykorzystujesz otoczenia i potrafisz w nim dosłownie zniknąć. Koszt: 4 PD Wymagania: min. 60 Sprytu(za każdy kolejny poziom, rośnie o 25).
Nazwa: Tresura Opis: Każde napotkane zwierzę może stać się twoim przyjacielem dzięki tej umiejętności! Koszt: 3 PD Wymagania: min. 50 Sprytu(za każdy kolejny poziom, rośnie o 20).
UMIEJĘTNOŚCI BOJOWE
Nazwa: Walka w trudnych warunkach Opis: Błoto, śnieg lód, nieważne ty nawet się nie spocisz! Koszt: 5 PD Wymagania: min. 80 Zręczności(za każdy kolejny poziom, rośnie o 20).
Nazwa: Walka dwiema brońmi Opis: Potrafisz jednym mieczem blokować cięcie z lewej, a następnym wyprowadzasz pchniecie na przeciwnika przed tobą. Nie możesz używać do tego dwóch dwuręcznych broni. Oprócz tego jedna broń musi być krótsza(chyba, że obie są krótkie np. krótkie miecze lub sztylety) Koszt: 4 PD Wymagania: min. 80 Zręczności(za każdy kolejny poziom, rośnie o 20).
Nazwa: Improwizacja Opis: Używasz nieczystych zagrywek(np. walniecie głową w nos przeciwnika, podcięcie go itp.) Koszt: 3 PD Wymagania: min. 50 Sprytu(za każdy kolejny poziom, rośnie o 10).
Nazwa: Tarczownik Opis: Jesteś mistrzem walki z tarczą, potrafisz łączyć bronie dwuręczne z małymi tarczami(głównie puklerzami). Koszt: 4 PD Wymagania: min. 65 Siła, min. 50% biegłości w tarczach(za każdy kolejny poziom, rośnie o 20/10%).
|